zaterdag 30 juli 2011

Vrijdag de (13) 29 juli 2011

Wow, dat was heftig, donderdag de hele dag in de weer geweest om de camper op te halen en de huurauto weer in te leveren! Bleek dat we pas om 13.00 uur de camper mee konden krijgen, we waren er om 11.00 uur................. Eerst maar boodschappen gedaan. Omdat we de Sunpass (tolvignet) niet aan de praat kregen, sprak ik een agent in zijn auto aan. Die hielp ons heel vriendelijk maar nam afscheid met de woorden: "and be careful, you are in a bad naberhood"! Dat is niet het handigste dat je tegen mij kunt zeggen! Wegwezen daar, dan maar op de camper wachten! De Sunpass lukte niet dus bij de RV verhuur een ander systeem gehuurd. De mevrouw nam de tijd om ons alles uit te leggen over de camper......pffff!
Toen het meest spannende: Henk voorop samen met Dylan en Bert Visscher (op de tomtom) in de camper en Demi en ik (zonder Bert dus) erachteraan in de huurauto (Kia, ahum) terugbrengen naar de Rental op het vliegveld. Daar rijd je dan ineens in Amerika, 8 baans breed, in een automaat, tussen allerlei nog ongeduldiger toeterende Amerikanen dan onze zuid-europeaanse medemens!
Camper niet mee te nemen naar de garage van de rental, daar stond Henk....en ik ook! Kia toch maar doorgereden en Henk onder politie begeleiding naar een parkeerplaatsje gereden en uit ons zicht verdwenen! Schrik! Met knikkende knieen stonden Demi (die overigens heel dapper haar mannetje stond gedurende dit hele avontuur) en ik daar in de garage. LANG LEVE DE MOBIELTJES!!!!! Daar kwamen onze mannen alsnog aan!
Toen met ons hele pakkelarie een kilometertje gesjouwd naar de geparkeerde camper. Bloody hot ondertussen!!!! Afijn, eidnelijk met de camper op weg! Daar moest nog wel van alles voor gekocht worden. Hup, naar de Wallmart! Honderd dollar lichter (was nog een koopje!), verder gereist naar Homestead (op de Goldf Coaster, een heus soort enclave) waar we 1 overnachting hadden op weg naar de Keys. Ondertussen was het 19.30 uur geworden, bekaf waren we! Lekker uitrustend op een piknikbankje kregen we nog een rolberoerte van een zeeeeeer laag overvliegende soort bommenwerper! We konden hem bijna aanraken, de kids bukten zelfs van schrik!
Na een lange warme nacht, vanochtend richting Key West. Practige wereld onderweg en zo ontzettend anders als Miami! En zeker een beter vakantiegevoel. So far so good dus! Eindelijk op plek van bestemming camping Boyds in Key West. Nadat we uiteindelijk een goed plekje hadden gevonden en de kids lekker aan het zwemmen waren, was het toch echt tijd voor kopje koffie. Helaas, want toen sprong er iets in onze electriciteitsvoorziening. We zijn verplicht te bellen met het verhuurbedrijf dus hier op de camping konden ze niet veel voor ons beteken. Beloofd is dat er morgen een monteur komt, helaas weet je dan natuurlijk niet hoe laat! Gelukkig blijven we hier 3 nachtjes!!!!!
* Oh ja, de koffie zetter kan ook in het stopcontact in het toiletgebouw, dus koffie hebben we wel gehad!
** Overvliegende straaljagers met enorme kabaal zijn wel slechte reclame voor deze camping!Hopelijk slapen zij vanacht ook!
Henk en de kids liggen nu in het zwembad, even afkoelen, ik blog nog even!
CU tomorrow!

1. Nou, jullie hebben al heel wat beleefd. Hopelijk komt de monteur morgen heel snel, want op Key West is het bloedheet. Geniet er heel erg van, want Key West is geweldig. Zo'n heel andere wereld (zeker voor de Amerikanen). Alles kan en alles mag. Veel plezier op Mallory Square en de smallest bar en sloppy Joe en snorkelen niet te vergeten en A&B lobster restaurant en en en .... te veel om op te noemen. Have fun!!!!

2. Ik heb jullie weblog zojuist gevonden! Ik ben ooit met mijn ouders en vier zussen in vier weken door Florida gereisd. Leuk om nu jullie belevenissen te volgen. Zelf gaan we de 18e richting Orlando.